سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
  مجتبی[1199]


سلام عشقم مداحی هست ولی درباره چیز دیگه مینویسم معتقدم فقط باید به خدا تکیه کرد فقط خدا
ویرایش
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
ابر برچسب ها
امکانات دیگر

این آبها که ریخت، فدای سرت که ریخت

اصلا فدای امّ البنین مادرت، که ریخت

گفته خدا دو بال برایت بیاورند

در آسمان علقمه، بال و پرت که ریخت

اثبات شد به من که تو سقای عالمی

بر خاک، قطره قطره ی چشم ترت که ریخت

طفلان از اینکه مشک به دست تو داده اند

شرمنده اند، بازوی آب آورت که ریخت

گفتم خدا به خیر کند قامت تو را

این قوم غیض کرده به روی سرت که ریخت

وقت نزول این بدن نا مرتّبت

مانند آب ریخت دلم؛ پیکرت که ریخت

معلوم شد عمود شتابش زیاد بود

بر روی شانه های بلندت سرت که ریخت

اما هنوز دست تو را بوسه می زنم

این آب ها که ریخت فدای سرت که ریخت


      

در وصف هیات همین بس که خیلی ها را زنده کرده است و خیلی ها را در مشکلات نجات داده است؛ دست شفای خیلی ها در این هیئت های عزاداری گرفته شده است،حالا آن مریض چه مسلمان بوده باشد و چه غیر مسلمان..
هیات جایی است که روح ما، قلب ما، نفس ما را زنده می کند و موقع لغزش ها تنها جایی که میتواند ما را آرام کند و نجاتمان دهد، همین هیات ها است!
امام صادق علیه السلام از “فضیل” پرسید: آیا (دور هم) می نشینید و حدیث و سخن می گویید؟ گفت: آری؛ فرمود: اینگونه مجالس را دوست دارم، پس امر (امامت) ما را زنده بدارید.خدای رحمت کند کسی را که امر و راه ما را احیا کند.(وسائل الشیعه، ج 10)
همین برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) و هیات هاست که بعد از 30 سال انقلاب ما را زنده نگه داشته است و باعث شده دشمنان ما همیشه برابرمان شکست خورده باشند!
رهبر معظم انقلاب”امام خامنه ای” می فرمایند:امروز این حادثه، پشتوانه یک نهضت است. اگر امروز به ما بگویند ریشه این نهضتی که به وجود آورده اید کجاست؟ ما میگوییم: ریشه اش پیامبر و امیرالمومنین و امام حسین(علیه السلام) است. امام حسین کیست؟ امام حسین کسی است که این حادثه را به وجود آورده است. پس این حادثه(عاشورا) پشتوانه این نهضت است.
امام فرمودند:باید به روش سنتی عزاداری کرد! باید عزارداری ها ساده باشد.
اما آیا این هیات هایی که الان برگزار می شود همان هیات هایی بود که امام روح الله(ره) می پسندید؟
آیا این هیات ها و نوع عزاداری هایشان مورد قبول خدا و اهل بیت است؟ آیا سنتی و ساده هستند؟
” چند سالی است که افرادی وارد این عرصه این عرصه بزرگ شده اند؛ و با داشتن صدای خوش نامی برای خود بدست آورده اند و در سطح کشوری معروف شده اند!
اما نکته قابل تامل در مورد این مداحان نوع عزاداری و سبک شعر و مداحی اینان است!
در اواسط دهه محرم بود که این شعر از یکی از همین افراد پخش شد:
نوار مغز سرم / در محضر دکترا / خط خطی و قاطی بود /
طبیب توی مطب / متحیر صدا زد / این چه نوار مغزی بود؟/
میدونی چی دادم / جواب دکتر /علت عیبش اینه آقای دکتر/
من روانی ام / روانی حسین / خط خطی شده از عشق حسین/
باز باز بی قرارم / کاری به طبیبا من ندارم / می زنم سرمو توی دیوار / کاری به کسی ندارم..!
این نوع مداحی که درحال پخش شدن در جامعه است، تنها باعث دید بد مردم نسبت مداحان و مجالس عزاداری شده و در برخی موارد باعث سواستفاده دشمنان قسم خورده اسلام می شود!
شعری که نه مفهوم و محتوا دارد، و نه در شان مجالس عزداری اهل بیت دارد.

البته از این دست شعر و مداحی کم نیست در این سال ها؛ حتی در سال های قبل هم بوده چنین شعرهایی که سبک آهنگ داشته و یا در مجالس عزاداری محرم، مراسم کف زنی و شادی و حتی با گرفتن جشن برگزار شده است.! امروز مسائلی که متاسفانـه در هیآت کشـور دیده می شود مسئله انحـراف در مداحـی و مرثیه خوانـی است.!
در این مورد هم باز گوش جان میسپاریم به بیانات امام خامنه ای::رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخاب شعر توسط مداحان می فرمایند:”شعرى که شما با صداى خوش و با آهنگِ زیبا میخوانید، تأثیر آن در بسیارى از موارد از یک گفتار علمىِ منطقىِ فلسفى یا غیر فلسفى بیشتر است؛ اگر آنچه که خوانده میشود، بدرستى انتخاب شده باشد و جهات صورى و معنوى در آن لحاظ شده باشد. جهات صورى، زیبائى شعر است؛ شعر را بایستى درست و خوب انتخاب کرد.محتواها را محتوایی قرار دهید که مخاطب شما استفاده کند . یا یک منقبت قابل فهمی یا یک فضیلت بر انگیزاننده ای برای اهل بیت (ع) که اعتقاد و ایمان انسان را محکم کند .
رهبر انقلاب همچنین فرموده اند :”بازی کردن با مسئله مداحی سزاوار نیست . مداحی را به صورت یک کار صرفا سطحی شکلی ظاهری در آوردن . آنرا عبارتهای تقلید از یک کار مبتذل غربی قرار دادن این هیچ جایز نیست.”
این نوع مداحی و هیات های عزاداری:نه تنها باعث شادی دل اهل بیت نمی شود، بلکه ضربه ای بسیار سنگین به اسلام وارد میکند و نام شیعیان را تحت شعاع قرار می دهد، این نوع شعرهایی که سبکش برگرفته از آهنگ و بی محتوا است نه تنها باعث شادی دل اهل بیت نمی شود؛بلکه دل اهل بیت و امام زمان(عج) را خون می کند و باعث ناراحتی شان می شود.
مجالس عزاداری که قابل قبول باشد و به نحوه احسنت برگزار شود، کم نیست! پس چرا با حضور در چنین هیات هایی باعث ناراحتی 2چندان اهل بیت شده؟ چرا با حضور در چنین هیاتی شان مجالس امام حسین(علیه السلام) و اهل بیت را پایین بیاوریم؟
و الله قسم این عزاداری ها و هیات ها، آن هیات و عزاداری و مکتبی نبود که امام روح الله(ره) می فرمودند و موردنظرشان بود..!


توسط : مجتبی |   نظر بدهید
      



دلم تنــگ شهیـدان اسـت امشب
که همرنگ شهیدان است امشب

من از خـون شهیـــدان شـرم دارم
که خلقی را به خود سرگـرم دارم

زمن پـرسیــد فــرزنـد شهیـــــــدی
کــه بــابــای شهیــدم را نـدیــدی

به من می گفت مادر او جوان بود
دلیــر و جنگجـــوی و پـرتـوان بـــود

نمیدانم چه سودای به سر داشت
به دوشش کوله باری از سفر داشت

قــدم در کـوچـه بـاغ عشق می زد
به جان خویش داغ عشق می زد

چه عشقی؟عشق مولایش خمینی
کـــه بـوسـد تـربـت سبــز حسینی

بــه امیـدی کـه از آن گِـل کــام گیرد
بگـریـــد تــا دلـش آرام گیــــــــــــرد


توسط : مجتبی |   نظر بدهید
      

دلت گاهی می‌گیرد

؛ چرایش را هم نمی‌دانی.

دفتر شعرت را باز می‌کنی تا چند بیتی بخوانی و دلت آرام شود....

و باز دلت آتش می‌گیرد و بغضت...

قسمت تو این بود و به شکرانه‌اش سجده‌ای شکر...

و ناگهان خبری دردناک آورد

ند ز رد پای تو یک مشت خاک آورد

ند هنوز باورم این بود باز می‌گردی برای باو

رم اما پلاک آوردند تو زنده بودی و آن ها ز مردنت گفتند پلاک یخ زده‌ای را ملاک آوردند از آنچه آه!

 به جا بود استخوان هایت برای سرمه‌ی چشمان تاک آوردند

  به اشک و آه قسم، میهمان خورشیدی که از تو خاطره‌ای تابناک آوردند

  برای کوچه‌ی بی‌اسم و بی‌نشانی ما به احترام تو یک اسم پاک آوردند

صدای زنگ درآمد دوباره می‌دانم ز رد پای تو یک مشت خاک آوردند

* *

شعر از ابراهیم ابوالحسنی / کتاب به وسعت درخت سیب، ص 20


توسط : مجتبی |   نظر بدهید
      

هیأت ثارالله: حاج ابوذر بیوکافی با اشاره به این که سطح مداحی رشد چشم گیری در زندگی مردم داشته است گفت: مداحی رسانه تبلیغی شیعه است.

پایگاه اطلاع رسانی کربلای 5 مصاحبه اختصاصی با مداح اهل بیت (ع) حاج ابوذر بیوکافی انجام داده است که در ادامه می آید:

با سلام و عرض تشکر از جنابعالی به خاطر وقتی که به این مصاحبه اختصاص داده اید.

لطفا در ابتدا معرفی مختصری از خود داشته باشید و بفرمایید از چه زمانی و در کجا مداحی را آغاز کردید؟

عرض سلام و ادب دارم، بنده ابوذر بیوکافی هستم، 13سال است که این توفیق را خدا نصیبم کرده بطور مستمر میخوانم برای اهل بیت علیهم السلام، اولین باری که مداحی کردم به دوران کودکی برمیگردد

 اساتید شما چه کسانی بودند؟

ازمحضراساتید بزرگواری چون حاج سعید حدادیان، حاج حسین هوشیار، حاج قاسم رضایی، حاج مهدی سلحشور، حاج سیدمهدی میرداماد  و اساتید دیگری چون حاج محسن طاهری و حاج قاسم نیکو که همیشه استاد طریقت و اخلاق بوده اند برایم درکنار مداحی کسب فیض نموده ام.

 در برخی محافل شنیده می شود که جنابعالی چندان رغبتی به مطرح شدن در جامعه مداحی ندارید. علتش چیست؟

خیلی این ادبیات مطرح شدن برایم دلنشین نیست چون آرزویم انجام تکلیف است اگر خداوند کمک کند…اگر بشود رسالت نوکری خودمان را انجام بدهیم خدارا شاکریم، در این دستگاه نورانی و پربرکت بدنبال نوکری باید  بود نه آقاشدن…سید و آقا و سرور و نور لایزال فقط و فقط اهل بیت هستند.

 مردم بیشتر جنابعالی را با مداحی “بوی کربلا” و “بحرین مقاوم” می شناسند. نظرتان راجع به این دو قطعه چیست؟

خب بوی کربلا لطف و عنایت شهدا بود هم از لحاظ ملودی و هم از لحاظ شعر و محتوا، شاید بشود با این قلیل کارها یاد عزیزان خدا را زنده کرد…امیدوارم از ما قبول کنند به اندازه بضاعت… جا دارد از شاعر انقلابی، مخلص و متعهد جناب یوسف رحیمی هم یاد کنم ثواب این کار برای ایشان است ما فقط خواندیم این کار را… البته در این چندساله به لطف کارهای خوبی ساخته شده که چه از لحاظ اتفاقات موتیفیکی و ملودیک و چه از لحاظ شعر وصنایع بدیع کارهای فاخری بوده اما به نظر این کارها بیشتر مورد لطف شهدا بوده اند… بحرین هم تکلیف بود وظیفه شیعگی و مسلمانی خود را انجام دادم….

به نظر شما این همه تاکید پیشوایان دین برای برگزاری مجالس مرثیه خوانی و مدیحه سرایی اهل بیت چیست؟ مداحی چه تأثیری در دینمداری مردم دارد؟

بخش اول را شاید بشود دریک جمله عمیق قرآنی پاسخ داد هدف تعظیم شعائر وحفظ نهضت و مکتب است، برای بخش دوم  و حد اثر مداحی باید شاهد مثال آورد، اثر و نقش مداحی را در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ ببینید بقول بزرگی می فرمود: مدل اداره جنگ توسط هیاتی بود و انقلاب هم دو رکن داشت حوزه و روضه، مداحی جایگاهش، جایگاه رسانه تبلیغی شیعه است، امروز هم همین طور است سطح مداحی رشد چشم گیری در زندگی مردم داشته است پیوند مردم با دعا، مناسبت ها، اشتیاق و رجوع مردم به زیارتگاه ها، حمایت از ولی و انقلاب اسلامی در حادثه های مختلف مانند فتنه 88، بسیاری از این ها آثار و برکات تربیتی روضه است…مداحان توانسته اند باهنر خود بعنوان یک مبلغ و معلم (اصطلاح به کار رفته توسط حضرت آقا در جمع مداحان) معارف را سینه به سینه درجامعه منتقل کنندبحمدلله

یک مداح خوب چه ویژگی‌های اخلاقی ای را باید در خود پرورش دهد؟ آیا مداح میتواند به عنوان الگو در جامعه مطرح شود؟

یک مداح خوب باید تمام ویژگی‌هایی که خدا از یک بنده میخواهد داشته باشد ویژگی‌هایی  که مومنین دارا هستند باید از خدا خواست تا ما را برای دینش تربیت کند ان شالله… خواه یا ناخواه الگو هستند کسانی که زعامت و جایگاه معنوی در بین مردم پیدا می کنند الگو هستند

مداحی تشکیل می شود از چند هنر: شعر، آهنگ و صدای خوش. به نظر شما کدامیک اهمیت اصلی را دارند؟ چرا؟

لازم و ملزوم هم هستند مثل دوبال… البته حضرت آقا می فرمایند هنرمداحی ازهنر شعر و تبیین شعر تشکیل می شود، فلذا هر دوباید باهم باشد یعنی شعر باید قوی و خوب باشد، برای تبیین آن نیز نیاز به صدای خوب هست…

یک شعر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ (چه از لحاظ قالب و چه از لحاظ محتوا).

دریک کلام عام فهم و خاص پسند باشد…

به نظر شما آیا طرح مباحث روز (مثل مسائل جامعه، موضوعات انقلابی، ولایتمداری، استکبارستیزی و …) در مجلس مداحی ضرورت دارد؟ بعضی می گویند خواندن در مورد مثلا امام و شهدا اشتباه است و نباید دین و سیاست را با هم مخلوط کرد.

بله امری ضروری است بدلایل مختلف، اول اینکه دین ما عین سیاست ماست و مابفرموده امام به جنبه و اشک سیاسی مجالس معتقدیم، ضمن اینکه درسیره هم اینگونه بوده، دوران امامان را نگاه کنید، توجه حضرات به دعبل و فرزدق و کمیت، سیدحمیری را ببینید این توجه خاص بخاطر آن جنبه سیاسی ناظر به مسائل روز آن زمان بوده است ناظر بر کفرستیزی و طاغوت ستیزی و ظلم ستیزی بوده است، این تفکر ناشی از رسوبات جدایی دین از سیاست است… امام مظهر خوبیها بودند و شهداستارگان جاویدند این حرفها از جهالت یا عناده، کسی نمیتواند ادعا دوستی اهل بیت کند بعد شاگردان راستین مکتب اهل بیت را نفی کند…به مقامات این بزرگان معرفت ندارند شهید به مقامی میرسد که خداوند اسم خودش را براو می نهد و عالم هم مقامش بالاتراست…آن هم امام که معجزه قرن بوده است ذخیره خداوند بوده است نائب امام بوده، محی الدین بوده باعث عزت شیعه و اسلام شد…اتفاقا باید یاد شوند درمجالس تا بعنوان الگویی دست یافتنی برای نسلها معرفی شوند تا امت بادیدن این بزرگواران مسیر حق را گم نکند.

چرا در اشعاری که در مجالس مداحی خوانده می شود، کمتر به فضائل اخلاقی و تشریح معارف اهل بیت پرداخته می شود و مداحان بیشتر به شرح حال خود و علاقه و محبتشان به اهل بیت می پردازند؟

خب خیلی اوقات سخنور باید سخن دان باشد لازمه سخنوری سخن دانی است یعنی باید کسب معرفت کندمطالعه داشت، خیلی اوقات قشری خوانی ریشه در نبودمطالعه و معلومات است و گاهی ریشه درضعف اعتقادات دارد،برشاعر و مداح لازم است یک دوره خداشناسی و امام شناسی گذرانده باشد تا باید و نباید سخنوری دستش بیاید

چقدر از آهنگ ها و سبک هایی که ساخته می شود، کار سبک سازان خودی است؟ متاسفانه شنیده می شود که بسیاری از این سبک ها تقلیدی است؛ آن هم بعضا تقلید از آهنگ های نامناسب مثلا غربی.

خب این بحث جدالی و تکراری است…حضرت اقا سال86فرمودند خودتان بسازید این نکته بسیار عمیقی بود و بار معنایی زیادی دارد یعنی اینکه باید یک تعدادی آهنگ ساز وهارمونی نویس بیایند ملودی ، نت و ضرب ریتمی بنویسند مختص مداحی باشدکه بحثش مفصل است، خودآهنگ سازی هم مراحل مختلفی دارد که بازهم از درجای دیگری باید پیرامونش صحبت کرد… درباره کارهای غربی حضرت آقا فتوا حرمت دوبرابر دارند که اگر از اهنگی که مخصوص مجالس لهو و لعب یا یک خواننده فاسد باشد استفاده شود حرمتش دوبرابر است…اشکال فنی استفاده از آهنگ‌های تقلیدی حلال هم این است که مستمع قبل از اینکه بیاد اهل بیت بیفتد وبیاد آن خواننده و شعر و موسیقی اصلی می افتد…البته استثنا هم وجود دارد که بقدرت تبیین و ساختار آهنگ بستگی دارد

 
چرا شورخوانی از بقیه ی انواع مداحی طرفدار بیشتری دارد؟

البته شورخوانی دریک گروه سنی خاص طرفدار زیادی دارد علتش هم هیجان و تنوع آهنگ ها و محتواها دارد

آیا شعر و آهنگ خوب می تواند جبران کننده ی صدای بد یا متوسط باشد؟

شعر و آهنگ حالت نرم افزاری دارد و صدا وابسته به سخت افزاری مثل حنجره و شخصیت و وراثت دارد… دوتا مولفه جدا اما وابسته به یکدیگرند…البته صدای خوب از لازمه هاست

 
می گویند در قدیم مداحان شعر ها را از حفظ میخواندند؛ مثلا 60-50 بیت قصیده را از بر میگفتند. اما امروز اکثرا از روی کاغذ میخوانند. به نظر شما این مسئله اهمیتی دارد؟ اصلا آیا مهم است که یک مداح، حافظه ی قوی داشته باشد؟

بله بسیار مهم هست هنوز هم هستند مداحانی که 20الی 30هزاربیت شعر حفظ هستندبسیار درقدرت و قوت مجلس گردانی اثر داردلازمه حفظ کردن هم حافظه قوی هست یقینا، البته باید اذعان کنم روی کاغذ نوشتن شعر بازهم بفرموده حضرت آقا اشکالی ندارد از طرفی گاهی دریک دهه شاعری نیم ساعت قبل از مجلس یک شعر قوی می نویسد دیگر نمی شود حفظ کرد از طرفی هم نمیشود نخواندگاهی اوقات شرایط و اقتضائات این طور ایجاب می‌کند.

 
گاهی اوقات برای آن که مداحان گریه ی بیشتری از مستمعان بگیرند و در نتیجه ثواب بیشتری ببرند، وقایعی را نقل میکنند که شاید ریشه تاریخی و واقعی نداشته باشند یا سند ضعیفی داشته باشند. به نظر شما این کار اشکالی ندارد؟

هدف وسیله را توجیه نمیکند، هدف از مداحی اگر اشک گرفتن باشد آدم ازهر وسیله ای شاید برای رسیدن به این هدف استفاده کند حقیقت این است که هدف از مداحی انتقال معارف و تعظیم شعائر است اگر خوب و هنرمندانه باشداشک هم بهمراه دارد صد که آمد نودم پیش ماست، البته از این کلام سوء برداشت نشود که اششک جایگاه ندارد نه جایگاه اشک و گریه همان جایگاه رفیع درروایات و سیره است… سند ضعیف وحرف خلاف واقع هم خوب اشکال دارد.

یک مداح تازه کار ، چگونه باید فوت و فن مداحی را بیاموزد؟ مثلا روضه خوانی، واحد خوانی، شورخوانی یا حتی مواردی مانند نحوه ی شروع و ختم مجلس، طریقه حرف زدن، شیوه حرکات دست، نوع نگاه و مسائلی از این قبیل. استاد خوب چقدر تأثیر دارد؟ تلاش خود مداح چطور؟

استاد ببیند انسان در تمام مراحل زندگی نیاز به استاد داردهرچه استاد قوی تر و اهل طریق تر باشد شاگرد هم به همان اندازه قوی میشود. درباره تلاش هم لیس للانسان الا ما سعی

آیا شما با طرح مسائلی که باعث تحریک عصبیت های قومیتی و مذهبی مثلا بین شیعه و سنی می شود موافقید؟ چگونه میتوانیم صریحا عقاید شیعه را بگوییم ولی باعث ایجاد فتنه و تفرقه بین مسلمین نشویم؟

سخن حضرت آقا فصل الخطاب است ولی امر مسلمین و نائب امام زمان هستند… ایشان فرمودند هرکس دانسته یا نادانسته به این تعصبات دامن بزند مزدور دشمن است…متاسفانه بعضی نمیدانند با این اعمال غیرمعقول چه فجایعی به بار آمده است…همه این ریشه در ضعف اعتقادات دارد شیعه باید بیدار باشد و در دام چیده شده توسط استکبار نیفتد…درزمین دشمن بازی نکند… اولین مسئله اعتقاد به ولایت فقیه و لازم الجرا بودن فرامین ولی فقیه است دومین مسئله اصل تقیه درشیعه و پیروی از سیره اهل بیت خاصه امیرالمومنین دراین باره است کسی که مدعی عشق به اهل بیت هست باید اقتضائات و شرایط زمان رو درنظر بگیرد

 
بعضا دیده می شود در برخی از شعرها، به جای ستایش اخلاق والای اهل بیت به ستایش خط و خال خیالی آن بزرگواران پرداخته می شود. مثلا به جای آن که از ایثار، فداکاری، جهاد یا وفای حضرت ابوالفضل گفته شود، از  قد رشید و بازوان نیرومند آن حضرت سخن به میان می آید. آیا پرداختن به جمال و ظاهر آن بزرگواران درست است؟ یا این که بیشتر باید به مکارم اخلاقی ایشان پرداخت؟

قبلا پاسخ دادم باید مطالعه کنند یک دوره علل الشرایع را بخوانند امام شناسی کارکنند

 
سیستم صوتی و مسائل فنی از این قبیل چه میزان تأثیر در یک مداحی خوب دارد؟

رعایت مسائل فنی در هر هنری لازم است تا زیبایی‌های کار جلوه کند

  همواره در طول تاریخ اقبال مردم به مجالس مداحی و سوگواری اهل بیت بیشتر از مجالس وعظ و خطابه بوده است. آیا این مسئولیت مداحان را دوچندان نمی کند؟ چگونه می توان این احساسات پاک مردم نسبت به اهل بیت را به گونه ای مدیریت کرد تا باعث رستگاری آنها بشود؟

این سوال کمی اشکال دارد…قطعا مسئولیت سنگین وحساسی است، با علم و عمل می شود این احساسات را مدیریت کرد

 در پایان اگر نکته خاصی مد نظر دارید، بفرمایید.

دعاکنید عالم، عامل، شاکر و ذاکر باشم بدعا محتاجم.


      



پیامهای عمومی ارسال شده


+ سلام بعد از یک سال اندی آمدم خسته خسته کسی اینجا هست؟


+ آسمانم مال تو ، تو فقط باش کنارم گل من /// دل من تنگ توهه تو کمی بخند ///آری خسته ام وکمی مجنون شده ام تو فقط کمی بخند ///دلم هواتیت کرده با اینکه غریبی...


+ خستم خستم از نوشتن از کسی که نمیدانم کیست و هیچ وقت نیست مگر در ذهن مشوش من که می آید و طوفانی در این تلاطم ذهنم ایجاد می کند و می رود آری خستم دیگر بس است می خواهم که... خدایا خسته ام


+ خیلی وقتا بدون اینکه متنی رو بخونم لایک میزنم تازگیا عکس هم میخوام توی اینستا لایک بزنم نگاه نمیکنم فقط لایکش میکنم شماهم اینجوری هستید؟؟؟


+ دوباره مینویسم از تویی که دلگیرم بهار سبزه ای و منم خزان نگاهت به راه تو نشسته ام زین اگر گذر افتاد زچشم آسمانی و جاده ی خاکی


+ این روزها دلم فقط یاد تو میکند آری فقط یادتو !ولی نمیدانم کی این فاصله ها میرود و من من من میرسم به تو!


+ خدایا..... این روزها...... دلتنگم...... باورکن این یکی دیگرشعرنیست


+ بعضی وقتا اینقدر دلت از یه حرف میشکنه که... حتی نای اعتراضم نداری فقط نگاه میکنی و بی صدا... میشکنی....


+ دگر درد دلم درمان ندارد… مسیر عاشقی پایان ندارد.. مرا در چشم خود آواره کردی.. نگاهت دور برگردان ندارد…


+ دیکته زندگیمان پر از غلط است ولی نگران نباش خودش گفته قبل از نمره دادن... اگر پشیمان شوی غلط هایت را پاک میکنم